ως προς την ακριβότερη βενζίνη.
Η δεύτερη ακριβότερη χώρα στην Ευρώπη στις τιμές αμόλυβδης και πετρελαίου κίνησης είναι πλέον η Ελλάδα, μετά τις απανωτές αυξήσεις του ειδικού φόρου κατανάλωσης από το ξεκίνημα του 2010.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ε.Ε., η...μέση τιμή της αμόλυβδης στη χώρα μας έφθανε στις 17 Μαρτίου στο 1,43 ευρώ/ λίτρο, πίσω μόνο από την Ολλανδία (1,52 ευρώ), ενώ στο diesel κίνησης η τιμή ανερχόταν σε 1,25 ευρώ/ λίτρο, με μόνο τους Βρετανούς να πωλούν ακριβότερο το συγκεκριμένο καύσιμο (1,29 ευρώ/ λίτρο).
Ωστόσο, αρκετά είναι τα πρατήρια, ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές της χώρας, τα οποία πωλούν τα καύσιμα με σημαντικά «καπέλα» της τάξης των 10 λεπτών περίπου. Είναι χαρακτηριστικό ότι η απλή αμόλυβδη αγγίζει το 1,60 ευρώ/ λίτρο, ενώ μικρότερη είναι η κερδοσκοπία στο πετρέλαιο κίνησης, καθώς δύσκολα οι τιμές ξεπερνούν το 1,30 ευρώ/ λίτρο.
H κυβέρνηση, ανήσυχη για τις διαστάσεις που παίρνει η κερδοσκοπία στην πετρελαϊκή αγορά, εξετάζει την επιβολή πλαφόν στις τιμές των καυσίμων, μία κίνηση ωστόσο η οποία κόλλησε σε... γραφειοκρατικά γρανάζια. Πάντως η επιβολή ανώτατων τιμών στα καύσιμα μπορεί να «συνετίσει» κάποιους πρατηριούχους που επιδιώκουν υψηλά περιθώρια κέρδους (π.χ. της τάξης των 10 λεπτών/λίτρο στην αμόλυβδη) αλλά και ορισμένες εταιρείες στον τρόπο τιμολόγησης στο δίκτυό τους.
«Μάρμαρο»
Σε κάθε περίπτωση πάντως, το... «μάρμαρο» για άλλη μία φορά από την έκρηξη των τιμών στα καύσιμα, πληρώνουν οι Ελληνες καταναλωτές, καθώς από το ξεκίνημα της χρονιάς οι μέσες αυξήσεις στην αμόλυβδη φθάνουν το 33%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το σημερινό μηνιαίο κόστος καυσίμων για έναν οδηγό είναι αυξημένο κατά 35-50 ευρώ, κάτι που μεταφράζεται σε ετήσια επιβάρυνση της τάξης των 420-600 ευρώ!
Εκτιμάται δηλαδή ότι μόνο τα καύσιμα μπορούν να «φάνε» τον 13ο και τον 14ο μισθό ενός εργαζομένου, μια και το μέσο ετήσιο κόστος κυμαίνεται από 1.700 μέχρι 2.500 ευρώ περίπου, ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου.
Τα δεύτερα μεγάλα «θύματα» των αυξήσεων του ειδικού φόρου κατανάλωσης (και μάλιστα με αναδρομική ισχύ από τις αρχές του έτους) αλλά και της εισαγωγής ταμειακών μηχανών από 1ης Απριλίου 2010 είναι οι πρατηριούχοι και κυρίως αυτοί με χαμηλούς ημερήσιους όγκους καυσίμων.
Η αναμενόμενη πτώση της ζήτησης -η οποία έγινε αισθητή και την προηγούμενη χρονιά σε κάποιο ποσοστό των βενζινάδικων λόγω της κρίσης- θεωρείται ότι θα οδηγήσει σε λουκέτο εκατοντάδες πρατήρια, δεδομένου και του χαμηλότερου «μαύρου» τζίρου από την έκδοση αποδείξεων.
Πάντως, υπό την πίεση της αύξησης των εσόδων από την πώληση των καυσίμων, το κράτος δίνει μία νέα παράταση στην εισαγωγή ταμειακών μηχανών και ολοκληρωμένων συστημάτων εισροών- εκροών ποσοτήτων καυσίμων στα πρατήρια -όπως έχει ήδη θεσμοθετηθεί με τον Ν. 3784/2009- κάτι που σημαίνει ότι θα είναι αδύνατος ο έλεγχος της νοθείας και της φοροδιαφυγής. Και όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, δεν πρόκειται να βγει χαμένο, εκτός κι αν η ζήτηση υποχωρήσει δραματικά.
Η εξέλιξη αυτή ουσιαστικά σημαίνει ότι, τουλάχιστον για το επόμενο εννιάμηνο, η έκδοση αποδείξεων για την πώληση καυσίμων θα γίνεται κατά το δοκούν και στις περισσότερες περιπτώσεις μόνο μετά από αίτημα των καταναλωτών. Γι’ αυτό το λόγο απαιτείται η διενέργεια περισσότερων ελέγχων από τους αρμόδιους φορείς.
Διαβάστε περισσότερα: http://greece-salonika.blogspot.com/2010/03/blog-post_2899.html#ixzz0io2G1ZHa
Glastonbury 2025: Σε πόση ώρα εξαντλήθηκαν τα εισιτήρια για το περίφημο
φεστιβάλ
-
Όσοι κατάφεραν να αγοράσουν, η τιμή τους ανήλθε στις 373,50 λίρες, συν £5
για την κράτηση, σημειώνοντας αύξηση £18,50 σε σχέση με πέρυσι.
Πριν από 2 δευτερόλεπτα